loading

یکی از مدیران ارشد شرکت Symantec از پایان روزهای خوب قدیمی خبر داد و گفت: نرم‌افزارهای ضدویروس دیگر کارآیی ندارند  و باید مرده به حساب بیایند.

 

به نقل از اس ام اچ، این نرم‌افزارها که باید مرتباً به روز شوند، سرعت عملکرد رایانه را مرتباً کند و کندتر می‌کنند و به راحتی توسط هکرها و ویروس نویسان از کار انداخته می‌شوند، شرکت سمانتک سازنده ضدویروس مشهور نورتون را هم خسته و مجبور به تغییر استراتژی امنیتی کرده‌اند.

 

برایان دی، معاون امور امنیت اطلاعات شرکت سمانتک معتقد است، ضدویروس‌ها مرده‌اند و سمانتک باید رویکرد جدیدی را به  منظور مقابله با هکرها و کاهش خسارات ناشی از عملکرد مخرب آنها در پیش بگیرد.
البته این تنها سمانتک نیست که در حال تغییر دادن استراتژی امنیتی خود است. بسیاری از شرکت‌های دیگر امنیتی نیز با توجه به ماهیت به سرعت در حال تحول تهدیدات سایبری به دنبال روش‌های دفاعی خلاق‌تر و آنلاین‌تر هستند که مقابله آنی با تهدیدات را ممکن کند.

باید توجه داشت که تکیه ضدویروس ها به بروز رسانی، زمان کافی را برای تخریب و سرقت اطلاعات در اختیار هکرها قرار می‌دهد و لذا این روش در شرایط فعلی چندان کارآیی ندارد.

 

* بهترین روش برای مقابله با ویروس‌ها، آگاهی مردم از روش‌های مقابله با ویروس‌هاست. یعنی در صورتی که مردم با روش کار ویروس‌ها آشنایی داشته باشند، براحتی می‌توانند جلوی نفوذ ویروس‌ها را بگیرند و امنیت خود را در فضای مجازی بالا ببرند.